ماه: آوریل 2020

  • موارد استفاده، مزایا و اثرات جانبی گلیسیرین گیاهی

    گلیسیرین ماده‌ای بی‌بو است و طعم ملایم و شیرینی با قوام شربت مانند دارد. گلیسیرین سبزیجات به ویژه در صنعت آرایشی محبوب است اما چندین کاربرد دیگر نیز دارد. همچنین ممکن است مزایای سلامتی، از سلامتی پوست گرفته تا هیدراتاسیون بهتر و یک روده تقویت‌شده را به همراه داشته باشد. این مقاله به بررسی کاربردها، فواید و عوارض جانبی گلیسیرین گیاهی می‌پردازد. گلیسیرین گیاهی چیست؟ گلیسیرین یک الکل قند است که از محصولات حیوانی، گیاهان یا نفت حاصل می‌شود. گلیسیرین گیاهی از روغن‌های گیاهی تهیه می‌شود. گفته می‌شود بیش از دو قرن پیش با گرم کردن مخلوطی از روغن زیتون و مونواکسید سرب به طور تصادفی کشف شده است. اما تنها در اواخر دهه ۱۸۰۰ هنگامی که برای اولین‌بار برای ساخت دینامیت مورد استفاده قرار گرفت، از نظر اقتصادی و صنعتی قابل توجه شد. گلیسیرین گیاهی با گرم کردن چربی‌های گیاهی سرشار از تری‌گلیسیرید – مانند روغن‌های نخل، سویا و نارگیل – تحت فشار یا همراه با یک قلیایی قوی مانند قلیاب ساخته می‌شود. این قلیا باعث می‌شود گلیسیرین از اسیدهای چرب جدا شود و با آب مخلوط شود و یک مایع بی‌بو، با طعم شیرین و مانند ..

  • سطح بالای ترانسفرین و کمبود آهن

    ترانسفرین پروتئین اصلی خون است که آهن را در سراسر بدن حمل می‌کند. آهن عنصر اصلی بسیاری از عملکردهای بدن است، اما نقش اصلی آن به عنوان عنصر سازنده برای هموگلوبین است، پروتئینی که به سلول‌های قرمز خون کمک می‌کند تا اکسیژن را برای انتقال به بافت‌ها متصل کنند. وقتی میزان ترانسفرین زیاد باشد، نشانگر کمبود آهن است. حقایقی در مورد ترانسفرین: ترانسفرین در کبد تولید می‌شود. از آنجا، به جریان خون می‌رود، جایی که آهن جذب شده در رژیم را به هم متصل می‌کند. طبق گزارش Lab Tests Online، میزان ترانسفرین موجود در جریان خون نشان‌دهنده ظرفیت خون برای انتقال آهن است و بنابراین یک اندازه‌گیری غیرمستقیم از ذخایر آهن بدن است. پروتئین ترانسفرین جایگاه‌های زیادی دارد که آهن می‌تواند به آن متصل شود، و مجموع تمام آن سایت‌ها به عنوان ظرفیت اتصال کل آهن، یک مطالعه دیگر برای اندازه‌گیری آهن می‌شود. همچنین در صورتی که فرد از فقر آهن رنج می‌برد، ظرفیت اتصال کل آهن نیز افزایش می‌یابد. سایر مطالعات آهن: مطالعات آهن بخشی از ارزیابی کم‌خونی است، به ویژه نوعی کم‌خونی به نام آنمی میکروسیتیک که در زمان کم بودن سطح آهن ..

  • چه‌ چیزی به جذب پتاسیم بدن کمک می کند؟

    مقادیر پایین پتاسیم می‌تواند احساس ضعف، اسپاسم عضلانی یا ضربان قلب نامنظم ایجاد کند. در ادامه به بررسی موادی می پردازیم که به جذب پتاسیم کمک می کند. اگر سطح بالینی کمتری دارید بعد از انجام آزمایش خون ساده، پزشک به شما خواهد گفت. همچنین ممکن است سطح پتاسیم بعد از یک تمرین عرق یا بعد از یک دوره اسهال و استفراغ به طور موقت پایین بیاید. برای کمک به جذب، سطح پتاسیم خود را با خوردن غذاهای سرشار از پتاسیم و غذاهای دارای منیزیم بالا ببرید. جذب پتاسیم پتاسیم ماده معدنی است که برای ارتباط و عملکرد اعصاب و عضلات ضروری است. این یکی از الکترولیت‌هایی است که از طریق عرق از دست می‌دهید، زیرا به سلول‌ها کمک می‌کند تا مواد زائد را پاک کرده و مواد مغذی مصرف کنند. مقادیر کم پتاسیم به نام هیپوکالمی می‌تواند همراه با شرایط جدی مانند بیماری کلیوی و اختلالات خوردن رخ دهد. همچنین مصرف آنتی‌بیوتیک و استفاده بیش از حد از ملین‌ها یا ادرارآورها می‌تواند باعث کمبود پتاسیم شود. اگر می‌ترسید که از سطح مزمن کم از این ماده معدنی برخوردار‌باشید، دیدن پزشک جهت معاینه و معالجه، بسیار مهم است. غذاهای حاوی پتاسیم..

  • چه‌چیزی به جذب پتاسیم بدن کمک می‌کند؟

    مقادیر پایین پتاسیم می‌تواند احساس ضعف، اسپاسم عضلانی یا ضربان قلب نامنظم ایجاد کند. اگر سطح بالینی کمتری دارید بعد از انجام آزمایش خون ساده، پزشک به شما خواهد گفت. همچنین ممکن است سطح پتاسیم بعد از یک تمرین عرق یا بعد از یک دوره اسهال و استفراغ به طور موقت پایین بیاید. برای کمک به جذب، سطح پتاسیم خود را با خوردن غذاهای سرشار از پتاسیم و غذاهای دارای منیزیم بالا ببرید. درباره پتاسیم پتاسیم ماده معدنی است که برای ارتباط و عملکرد اعصاب و عضلات ضروری است. این یکی از الکترولیت‌هایی است که از طریق عرق از دست می‌دهید، زیرا به سلول‌ها کمک می‌کند تا مواد زائد را پاک کرده و مواد مغذی مصرف کنند. مقادیر کم پتاسیم به نام هیپوکالمی می‌تواند همراه با شرایط جدی مانند بیماری کلیوی و اختلالات خوردن رخ دهد. همچنین مصرف آنتی‌بیوتیک و استفاده بیش از حد از ملین‌ها یا ادرارآورها می‌تواند باعث کمبود پتاسیم شود. اگر می‌ترسید که از سطح مزمن کم از این ماده معدنی برخوردار‌باشید، دیدن پزشک جهت معاینه و معالجه، بسیار مهم است. غذاهای حاوی پتاسیم بسیاری از غذاها حاوی مقادیر زیادی پتاسیم هستند، اما بعضی اوقات، ب..

  • نوشیدنی‌هایی برای افزایش جذب سدیم

    اکثر مردم بیش از حد سدیم در رژیم غذایی خود دریافت می‌کنند، بنابراین معمولاً در تلاشند میزان سدیم خود را کاهش دهند تا خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی را کاهش دهند. افرادی که بیش از یک یا دو ساعت در ورزش با شدت زیاد شرکت می‌کنند، با این حال، عرق کردن، مصرف نوشیدنی حاوی این ماده معدنی برای هیدراتاسیون مهم است. گزینه‌های زیادی برای نوشیدنی با سدیم بالا وجود دارد. نوشیدنی‌های ورزشی برای افزایش جذب سدیم: نوشیدنی‌های ورزشی به ویژه برای هیدراتاسیون فرموله شده است، و بین ۱۰۸ تا ۲۷۱ میلی‌گرم سدیم در هر ۸ اونس مایع وجود دارد. برخی همچنین حاوی ۸۲ کالری کربوهیدرات در هر وعده هستند. این سدیم به شما احساس تشنگی بیشتری می‌دهد و جذب آب را افزایش می‌دهد، بنابراین می‌توانید آب کافی را برای جبران مقدار از دست‌رفته در هنگام ورزش حفظ کنید. آب سبزیجات: برخی افراد ایده نوشیدنی‌های ورزشی را دوست ندارند، زیرا حاوی رنگ‌ها و طعم‌های مصنوعی هستند. یکی دیگر از گزینه‌های پر سدیم برای نوشیدنی‌ها، آب سبزیجات است. هر لیوان ۸ اونسی آب گوجه‌فرنگی معمولی ۸۷۸ میلی‌گرم سدیم دارد و همین مقدار کوکتل آب سب..

  • نوشیدنی‌هایی برای افزایش جذب سدیم

    اکثر آمریکایی‌ها بیش از حد سدیم در رژیم غذایی خود دریافت می‌کنند، بنابراین معمولاً در تلاشند میزان سدیم خود را کاهش دهند تا خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی را کاهش دهند. افرادی که بیش از یک یا دو ساعت در ورزش با شدت زیاد شرکت می‌کنند، با این حال، عرق کردن، مصرف نوشیدنی حاوی این ماده معدنی برای هیدراتاسیون مهم است. گزینه‌های زیادی برای نوشیدنی با سدیم بالا وجود دارد. نوشیدنی‌های ورزشی نوشیدنی‌های ورزشی به ویژه برای هیدراتاسیون فرموله شده‌است، و بین ۱۰۸ تا ۲۷۱ میلی‌گرم سدیم در هر ۸ اونس مایع وجود دارد. برخی همچنین حاوی ۸۲ کالری کربوهیدرات در هر وعده هستند. این سدیم به شما احساس تشنگی بیشتری می‌دهد و جذب آب را افزایش می‌دهد، بنابراین می‌توانید آب کافی را برای جبران مقدار از دست‌رفته در هنگام ورزش حفظ کنید. آب سبزیجات برخی افراد ایده نوشیدنی‌های ورزشی را دوست ندارند، زیرا حاوی رنگ‌ها و طعم‌های مصنوعی هستند. یکی دیگر از گزینه‌های پر سدیم برای نوشیدنی‌ها، آب سبزیجات است. هر لیوان ۸ اونسی آب گوجه‌فرنگی معمولی ۸۷۸ میلی‌گرم سدیم دارد و همین مقدار کوکتل آب سبزیجات ۸۸۷ میلی‌گرم دار..

  • هوس شیرینی، نشانه‌ای از کمبود کدام مواد معدنی است؟

    هوس شیرینی یعنی بدن شما به مواد معدنی خاصی نیاز دارد که در متابولیسم گلوکز یا تولید انسولین دخیل هستند. هنوز هم می‌توانید با خوردن غذاهایی که مواد معدنی مورد نیاز شما را تأمین می‌کنند، از مصرف قند خودداری کنید. برخی از مواد معدنی خاص مانند روی، منیزیم، وانادیوم و کروم برای بدن و فرآیندهای متابولیک مختلف از اهمیت زیادی برخوردار هستند. هنگامی که رژیم غذایی شما شامل غذاهای حاوی مقادیر کافی از این مواد معدنی نباشد، طبیعتاً کمبود آن‌ها را تجربه خواهید کرد. این می‌تواند نتیجه رژیم‌های غذایی مکرر باشد، که اغلب می‌توانند فاقد این غذاها باشند. در حقیقت، هنگام رژیم گرفتن، میل به غذاهایی مانند شکر، که احتمالاً در وهله اول از آن اجتناب می‌کنید، می‌تواند باعث شود شما به طور کلی رژیم را رها کنید و به خوردن چنین غذاهایی بازگردید. سپس می‌توانید در یک دور باطل از اتخاذ رژیم‌ها قرار بگیرید و تقریباً به همان سرعت آن‌ها را رها کنید. دلایل میل به مصرف شکر می‌تواند ناشی از کمبود مواد معدنی باشد. هوس مصرف شیرینی و روی: روی می‌تواند به بهبودی شما از سرماخوردگی کمک کند و در غذاهای متنوعی از جمله جو دو..

  • ولع مصرف شکر، نشانه‌ای از کمبود کدام مواد معدنی است؟

    ولع شکر یعنی بدن شما به مواد معدنی خاصی نیاز دارد که در متابولیسم گلوکز یا تولید انسولین دخیل هستند. هنوز هم می‌توانید با خوردن غذاهایی که مواد معدنی مورد نیاز شما را تأمین می‌کنند، از مصرف قند خودداری کنید. برخی از مواد معدنی خاص مانند روی، منیزیم، وانادیوم و کروم برای بدن و فرآیندهای متابولیک مختلف از اهمیت زیادی برخوردار هستند. هنگامی که رژیم غذایی شما شامل غذاهای حاوی مقادیر کافی از این مواد معدنی نباشد، طبیعتاً کمبود آن‌ها را تجربه خواهید کرد. این می‌تواند نتیجه رژیم‌های غذایی مکرر باشد، که اغلب می‌توانند فاقد این غذاها باشند. در حقیقت، هنگام رژیم گرفتن، میل به غذاهایی مانند شکر، که احتمالاً در وهله اول از آن اجتناب می‌کنید، می‌تواند باعث شود شما به طور کلی رژیم را رها کنید و به خوردن چنین غذاهایی بازگردید. سپس می‌توانید در یک دور باطل از اتخاذ رژیم‌ها قرار بگیرید و تقریباً به همان سرعت آن‌ها را رها کنید. دلایل میل به مصرف شکر می‌تواند ناشی از کمبود مواد معدنی باشد. هوس شکر و روی: روی می‌تواند به بهبودی شما از سرماخوردگی کمک کند و در غذاهای متنوعی از جمله جو دوسر، بادام، نخود، م..

  • اکتیل دودکانول

    اکتیل دودکانول یک الکل اولیه زنجیره‌ای شاخه‌ای است که به عنوان ایزومر ۲-اکتیل-۱-دودکانل در لوازم آرایشی مانند رژ لب به عنوان یک عامل ضد گل و گیاه، facepowder مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ۱۷٫۰ دینن / سانتی‌متر است. اکتیل دودکانول در کلاس الکل‌های گوربت قرار دارد، زیرا این شاخه را در موقعیت β دارد. در مقایسه با الکل آراشیدیل، الکل خطی با همان وزن مولکولی، دارای یک نقطه ذوب پایین‌تر است، اما در عین حال نوسانات کم را حفظ می‌کند. تولید ۲-اکتیل دودکانول توسط میعان Guerbet از دسیل الکل تولید می‌شود. عکس‌العمل‌ها هنگامی که این ماده با قلیایی ذوب می‌شود، اتیکودودکانوئیک اسید را با واکنش دهیدروژن‌زدایی باز می‌دهد. مشخصات فیزیکی و شیمیایی اکتیل دودکانول: ساختار: ۲-اکتیل-۱-dodecanol_small.png ایمنی شیمیایی: برگه خلاصه آزمایشات ایمنی شیمیایی (LCSS) فرمول مولکولی: C20H42O مترادف: ۲-اکتیدودودان-۱-ال اکتیلدودانکانول ۲-اکتیدودودکانول وزن مولکولی: ۲۹۸٫۵ گرم در مول کاربردهای اکتیل دودکانول: این یک الکل پایه عالی برای استری‌سازی، اتوکسیلاسیون، پروپوکسیلاسیون و سایر مواد شیمیایی واکنش است. نقطه ذوب..

  • لیست مواد غذایی حاوی آهن

    مواد غذایی زیادی شامل آهن می باشند. در ادامه لیست مواد غذایی حاوی آهن بخصوص مرغ را مورد بررسی قرار می دهیم اهمیت آهن: بر اساس انتشارات بهداشت و درمان هاروارد، بیشتر از ۲۵ درصد از جمعیت جهان دارای سطوح پایینی از آهن هستند. اگرچه کمبود آهن در آمریکا بسیار نادر است، این یک مشکل به ویژه در بین زنان است و می‌تواند منجر به کم‌خونی ناشی از فقر آهن شود. متأسفانه، طبق شماره سپتامبر ۲۰۱۴ در Nutrients، کمبود آهن اغلب توسط متخصصان پزشکی نادیده گرفته می‌شود. براساس شماره فوریه ۲۰۱۴ ژورنال Journal of Research in Medical Sciences، فقر آهن می‌تواند توسط تعداد زیادی از عوامل انتسابی ایجاد شود. این عوامل ممکن است شامل موارد زیر باشد: مصرف کم آهن و فراهمی زیستی قابل دسترس بیماری‌های عفونی و التهابی از دست‌دادن خون در اثر عفونت کمبودهای غذایی دیگر کمبود آهن می‌تواند منجر به اختلالات جسمی و شناختی و تأخیر در رشد شود. همچنین آهن برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی و جلوگیری از بیماری بسیار مهم است. به گزارش Harvard Health، بدون داشتن آهن کافی، ممکن است احساس خستگی، ضعف، سرگیجه یا تنگی نفس کنید و از بین رفتن اس..