ماه: مارس 2020

  • آیا آجیل و دانه‌ها سرشار از ویتامین D هستند؟

    ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که در متابولیسم کلسیم معدنی در ساخت استخوان‌ها و دندان‌های قوی به شما کمک می‌کند. بدن شما می‌تواند ویتامین D را در معرض نور خورشید تولید کند‌، بنابراین منابع غذایی لزوماً مسئله بزرگی نیستند، مگر اینکه در آب و هوایی بسیار شمالی با زمستان ‌های طولانی زندگی کنید یا تمام وقت خود را در داخل خانه بگذرانید. اگرچه آجیل و دانه مزایای تغذیه‌ای دیگری دارند، ولی ویتامین D یکی از آن‌ها نیست. مزایای تغذیه‌ای به گزارش آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی، آجیل و دانه‌ها بسته‌های کوچکی از پروتئین، مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و چربی‌های سالم هستند. به عنوان مثال بادام منبع خوبی برای ویتامین E و منیزیم است، در حالی که گردو با آنتی‌اکسیدان‌ها و آلفا- لینولنیک‌اسید که یک اسید چرب امگا-۳ است، بارگذاری می‌شود. دانه‌های چیا حاوی آهن، کلسیم، منیزیم و روی هستند. دانه‌های آفتابگردان مقدار زیادی ویتامین E و فسفر و همچنین ویتامین B-6 و فولات دارند. با این وجود هیچ یک از این آجیل‌ها و دانه‌ها حاوی ویتامین D نیستند. برای تقویت ویتامین D، در آفتاب بیرون بیایند یا ماهی‌های..

  • چرا موز باعث گرفتگی عضلانی من می‌شود؟

    موز و گرفتگی عضلات پا اغلب با یکدیگر در ارتباط هستند. اما نه به این دلیل که موز باعث گرفتگی پا می‌شود. به دلیل مقدار پتاسیم موجود در آن، موز به صورت بالقوه عاملی در رفع گرفتگی پا محسوب می‌شود. تحقیقات در مجله پزشکی ویسکانسین در سال ۲۰۱۷ خاطرنشان کرد: گرفتگی پا با مصرف پتاسیم کم همراه است. اگر بعد از خوردن موز دچار گرفتگی شدید شوید، احتمالاً با فعالیتی که شما به تازگی انجام داده‌اید ارتباط دارد، یا کمبود پتاسیم ناشی از یک بیماری پزشکی زمینه‌ای است. موز، پتاسیم و گرفتگی عضلات پا در مطالعه مجله پزشکی ویسکانسین، در بین شرکت کنندگان زن مبتلا به گرفتگی پا، یک اشتراکی وجود داشت این که نسبت به گروهی که گرفتگی ساق پا را تجربه نکردند، مصرف پتاسیم کمتری داشتند. پتاسیم یک ماده معدنی الکترولیت است که سیگنال‌های الکتریکی را به سلول‌های شما منتقل می‌کند و به عضلات شما کمک می‌کند تا منقبض شوند. گرفتگی عضله یک انقباض ناگهانی و دردناک عضله است. هر کسی گاهی اوقات به آن مبتلا می‌شود، اما اگر به طور مرتب اتفاق بیفتد، ممکن است این علامتی باشد که چیزی درست نیست و کمبود پتاسیم ممکن است عامل آن باشد. نیازهای..

  • پلی کواترنیوم ۶

    پلی کواترنیوم ۶ برای تشکیل یک کاتیون قوی، الکترولیت ها را جمع آوری می کند. PQ6 یک هموپلیمر کاتیونی با میزان بار زیاد از دی آلیل دی متیل آمونیوم کلراید است. PQ6 در اصل نمک آمونیوم چهارتایی پلیمری از دی آلیل دی متیل آمونیوم کلراید است. *الکترولیت در واقع ماده ای است که باعث افزایش رسانایی الکتریکی یک محلول می شود. پلی کواترنیوم ۶ چیست؟ این ماده یک مایع چسبناک زرد رنگ است که نقطه انجماد ۲٫۸- درجه سانتی گراد دارد. وزن مخصوص آن ۱٫۰۴ گرم بر سانتیمتر مکعب است. دمای انحلال آن ۳۰۰-۲۸۰ درجه سانتی گراد است. PQ6 به راحتی در آب حل می شود اما به راحتی قابل احتراق نیست. این ماده به ژل تبدیل نمی شود و در دامنه وسیعی از PH پایدار است. داردا بودن خاصیت ضدکلر و چگالی بالا باعث می شود که PQ6 یک محصول ایده آل برای ساقه موها باشد. علاوه بر این می تواند برای سایر محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده شود. به دلیل دارا بودن بار مثبت، بار منفی شامپوها را خنثی کرده و به موها نرمی بخشیده و الکتریسیته ساکن را رفع می کند و باعث صافی موها می گردد. مزایای کاربردی PQ6: ۱-دارا بودن خاصیت آنتی استاتیکی بالا ..

  • مصرف زیاد سدیم و ادرار بیش از حد

    بدن شما به مقداری سدیم نیاز دارد تا تعادل صحیح مایعات در بافت‌ها و خون شما حفظ شود، اگرچه نمک زیاد در رژیم غذایی شما می‌تواند خطر ابتلا به برخی شرایط سلامتی را افزایش دهد. مصرف مقادیر زیاد سدیم ممکن است باعث افزایش میزان ادرار در کلیه‌های شما شود، در نتیجه منجر به وضعیتی بنام پلی‌اوریا می‌شود. سدیم علاوه بر متعادل کردن مایعات بدن، سدیم همچنین به حمایت از عملکرد مناسب عضلات و تکانه‌های عصبی کمک می‌کند. اگرچه مقداری نمک برای سلامتی مطلوب لازم است، اما اکثر آمریکایی‌ها مقدار زیادی از این ماده مغذی را مصرف می‌کنند. طبق گفته MayoClinic.com، حداکثر مقدار سدیم توصیه شده برای اکثر بزرگسالان ۲۳۰۰ میلی‌گرم در روز است. بزرگسالان بالای ۵۰ سال باید روزانه بیش از ۱۵۰۰ میلی‌گرم نمک مصرف نکنند. اکثر مردم در آمریکا حدود ۳۴۰۰ میلی‌گرم نمک در روز مصرف می‌کنند و این به طور منظم منتهی به مصرف بیش از دو برابر مقدار توصیه شده این ماده معدنی می‌شود. نمک در رژیم غذایی شما می‌تواند باعث تشنگی بیش از حد شود و منجر به افزایش میزان آب مصرفی شما شود. ادرار MedlinePlus ادرار بیش از حد را ۲٫۵ لیتر یا بیشتر در رو..

  • پلی کواترنیوم ۱۰

    پلی کواترنیوم ۱۰ (Polyquaternium-10) نمک آمونیوم چهارتایی پلیمری از هیدروکسی اتیل سلولز است. پلی کواترنیوم ۱۰ چیست؟ این ماده یک پلیمر کاتیونی است که دارای خواص آنتی استاتیکی، تشکیل دهندگی نوار و تثبیت کنندگی است و تقریباً در تمام محصولات آرایش مو کاربرد فراوانی دارد. با اکثر سورفکتانت ها سازگاری دارد. در محصولات شفاف میزان دوز مصرفی پیشنهادی از این ماده ۰٫۵-۰٫۲۵ درصد می باشد. پلیمر کاتیونی چیست؟ در ابتدا برای درک بهتر باید توضیحی در رابطه با پلیمر ارائه داد. پلیمر در واقع هر یک از ترکیبات طبیعی و مصنوعی بی شمار با وزن مولکولی بالاست که متشکل از میلیون ها واحد پیوسته متصل است، که هر کدام یک مولکول نسبتاً سبک و ساده هستند. بنابراین پلیمر کاتیونی یک پلیمر (طبق تعریف فوق) دارای بار مثبت است که در محصولات مراقبت از مو با اهدافی همچون افزایش نرمی و … استفاده می شود. به دلیل کاتیونی بودن باعث افزایش رطوبت در موضع مورد استفاده می شود. از طریق بارهای مثبت در واقع بارهای منفی شامپوها و … را خنثی می کند و از این طرق منجر به صافی، نرمی، درخشندگی و مقاومت مو می شوند. به طور کلی PQ10 به دو ..

  • غذاهای حاوی فلوراید

    بدن شما برای محکم نگه‌داشتن استخوان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان به فلوراید احتیاج دارد. مردان باید هر روز ۴ میلی‌گرم از این مواد معدنی را داشته‌باشند، در حالی که زنان تقریباً به ۳ میلی‌گرم نیاز دارند. بیشتر مردم ایالات متحده به راحتی با نوشیدن آب فلوئوره‌شده، مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی که با آب فلوریده‌شده تهیه شده‌اند و استفاده از محصولات دندانی مانند خمیر دندان یا دهانشویه حاوی فلوراید اضافه شده، به راحتی نیاز روزانه خود را به فلوراید برآورده می‌کنند، اگرچه بعضی غذاها نیز به طور طبیعی حاوی غلظت کمی فلوراید هستند. یک فنجان چای بنوشید: طبق گفته موسسه لینوس پائولینگ، در یک وعده ۳٫۵ میلی‌لیتری چای سیاه بین ۲۵ /۰ تا ۳۹ /۰ میلی‌گرم فلوراید وجود دارد. این مقدار ۹٫۷ درصد از نیاز روزانه یک مرد و ۱۳ درصد از نیازهای روزانه یک زن به فلوراید را تأمین می‌کند. فلوراید موجود در چای سیاه ناشی از غلظت بالای مواد معدنی موجود در برگ‌های چای است و نه آب فلوریده‌شده، اگرچه تهیه چای با آب تصفیه‎شده باعث افزایش مقدار فلوراید در هر وعده می‌شود. یک لیوان شراب بریزید: هر اونس شراب سفید مانند chardonnay حاو..

  • گوشت و ماهی کم‌پتاسیم

    پتاسیم یک ماده مغذی اساسی است که بدن شما برای تنظیم ضربان قلب، انقباضات عضلات و تعادل مایعات به آن نیاز دارد. اگر کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند، به شما توصیه می‌شود از منوی رژیم غذایی کم‌پتاسیم پیروی کنید. ممکن است از شما سؤال شود که در رژیم غذایی کم‌پتاسیم چه نوع غذاهایی را می‌توانید بخورید. به طور کلی، گوشت و ماهی غذاهای پر پتاسیم محسوب نمی‌شوند. برای مشاوره فردی و مراقبت‌های تخصصی با یک متخصص تغذیه معتبر مشورت کنید. پتاسیم و سلامتی شما بدون داشتن پتاسیم کافی، بدن شما نمی‌تواند به درستی کار کند. پتاسیم یک ماده معدنی و یک الکترولیت است که به حفظ تعادل مایعات کمک می‌کند، مواد مغذی را در داخل و خارج از سلول‌ها جابجا می‌کند و به عملکرد صحیح ضربان قلب، ماهیچه‌ها و اعصاب شما کمک می‌کند. طبق اعلام دفتر مکمل‌های غذایی، میزان مصرف کافی پتاسیم بسته به سن و جنس از ۲۴۰۰ تا ۳۶۰۰ میلی‌گرم در روز متغیر است. مصرف کافی یعنی مقدار لازم برای تأمین نیازهای غذایی بدون اینکه منجر به کمبود شود. با این حال، از آنجا که دریافت بیشتر پتاسیم با کاهش اثرات سدیم به کاهش فشار خون کمک می‌کند، انجمن قلب آمریک..

  • پلی کواترنیوم ۷

    پلی کواترنیوم ۷ (Polyquaternium-7) توسط Libra Speciality Chemicals) LSCh) به عنوان یک کوپلیمر پلی کاتیونی از آریل آمید و دی آلیل دی متیل آمونیوم کلراید معرفی شده است. پلی کواترنیوم ها یک نام گذاری بین المللی برای تعیین عناصر آرایشی برای چندین پلیمر پلی کاتیونی است که در صنعت مراقبت شخصی مورد استفاده قرار می گیرند. درباره PQ7: یک کوپلیمر محلول در آب کاتیونی با توانایی تمیزکنندگی عالی در محصولات مراقبت شخصی به ویژه محصولات مراقبت از مو است. کوپلیمر نتیجه پلیمریزاسیون دی آلیل دی متیل آمونیوم کلراید (DADMAC) و آکریل آمید (AAM) برای تولید پلی کواترنیوم ۷ (PQ7) است. استفاده از این مونومرهای بسیار پایدار منجر به تولید یک کوپلیمر پایدار با طیف گسترده ای از توانایی ها می شود. مونومر DADMAC بسیار آب دوست است. با همین ویژگی از طریق جذب رطوبت از هوا منجر به بروز خاصیت مرطوب کنندگی می شود. مونومر AAM یک ماده اولیه پتروشیمی است که از گاز طبیعی به دست می آید و دارای حجم کمی است. میزان این مونومرها در محصولات مراقبت شخصی حدوداً ۲۵–۵۰ درصد مول DADMAC و ۵۰-۷۵ درصد مول AAM می باشد. ساختار واحدهای..

  • مولاریته اسید معده چقدر است؟

    هنگامی که غذا به معده شما می‌رسد، داخل یک حمام گرم هیدروکلریک‌اسید فرو می‌رود. این درت هضم را تسریع می‌کند و شرایط مناسبی را برای فعال کردن یک آنزیم مهم هضم‌کننده موجود در معده شما فراهم می‌کند. شیمی‌دانان غلظت محلول‌ها را با استفاده از واحدی به نام مول یان می‌کنند و مولاریتهاسید در معده شما به طرز چشمگیری زیاد است. مولاریته مول یک واحد معادل ۲۳^۱۰*۶٫۰۲۲ مولکول، اتم یا یون از ماده است. وزن و جرم یک مول بستگی به عنصر یا ترکیب مورد نظر دارد. به عنوان مثال، یک مول از اتم‌های طلا بسیار بیشتر از یک مول مولکول‌های هیدروژن وزن دارند. مولاریته یک محلول مانند شیره معده، تعداد مول ماده است که در یک لیتر محلول حل می‌شود. به عنوان مثال، محلول یک مولار، برای هر لیتر محلول، یک مول حل‌شونده دارد. اسیدیته مولاریته روشی مناسب برای اندازه گیری غلظت اسید معده است زیرا هیدروکلریک اسید بسیار قوی است، بنابراین تقریباً در مورد تمام مولکول‌های هیدروکلراید به یونهای +H و –Cl تقسیم می‌شوند. یونهای +H آزادانه در محلول شناور نمی‌شوند، بلکه به مولکول‌های آب وصل می‌شوند تا +H3O شوند. pH برابر است با منفی log غلظ..

  • آیا B-12 برای سرماخوردگی خوب است؟

    اگر می‌خواهید از سرماخوردگی پیشگیری کرده یا با آن بجنگید، ویتامین B-12 ممکن است کمک زیادی نکند. سرماخوردگی در اثر ویروس ایجاد می‌شود و معمولاً همراه با دارو برای مدیریت علائم با استراحت و مایعات درمان می‌شود. درحالی که ویتامین B-12 به عنوان تقویت کننده انرژی ترویج می‌شود، طبق گفته دکتر دیوید هبر، مدیر مرکز UCLA مرکز UCLA تغذیه، در سال ۲۰۱۳ در مجله لس آنجلس، ممکن است هنگام سرماخوردگی احساس نیاز کنید، ولی هیچ مدرکی برای پشتیبانی از ادعاهای تقویت کننده انرژی وجود ندارد. درباره ویتامین B-12 ویتامین B-12 – بخشی از ویتامین‌های گروه B – محلول در آب است. برای ساخت گلبول‌های قرمز و DNA به ویتامین B-12 نیاز دارید. همچنین یکی از مؤلفه‌های مهم سیستم عصبی شما است. براساس اطلاعات دفتر مکمل‌های غذایی، اکثر مردم ایالات‌متحده به میزان کافی نیازهای ویتامین B-12 خود را تأمین می‌کنند. اما این ویتامین ۲B در درجه اول در غذاهای حیوانات مانند گوشت و لبنیات یافت می‌شود و گیاهخواران ممکن است برای رفع نیازهایشان شرایط سختی داشته‌باشند. علاوه بر این، برخی از افراد در جذب ویتامین B-12 از جمله افراد سالخورده و ..