ولع مصرف شکر، نشانه‌ای از کمبود کدام مواد معدنی است؟

ولع شکر یعنی بدن شما به مواد معدنی خاصی نیاز دارد که در متابولیسم گلوکز یا تولید انسولین دخیل هستند.

هنوز هم می‌توانید با خوردن غذاهایی که مواد معدنی مورد نیاز شما را تأمین می‌کنند، از مصرف قند خودداری کنید. برخی از مواد معدنی خاص مانند روی، منیزیم، وانادیوم و کروم برای بدن و فرآیندهای متابولیک مختلف از اهمیت زیادی برخوردار هستند. هنگامی که رژیم غذایی شما شامل غذاهای حاوی مقادیر کافی از این مواد معدنی نباشد، طبیعتاً کمبود آن‌ها را تجربه خواهید کرد. این می‌تواند نتیجه رژیم‌های غذایی مکرر باشد، که اغلب می‌توانند فاقد این غذاها باشند. در حقیقت، هنگام رژیم گرفتن، میل به غذاهایی مانند شکر، که احتمالاً در وهله اول از آن اجتناب می‌کنید، می‌تواند باعث شود شما به طور کلی رژیم را رها کنید و به خوردن چنین غذاهایی بازگردید. سپس می‌توانید در یک دور باطل از اتخاذ رژیم‌ها قرار بگیرید و تقریباً به همان سرعت آن‌ها را رها کنید. دلایل میل به مصرف شکر می‌تواند ناشی از کمبود مواد معدنی باشد.

هوس شکر و روی:

روی می‌تواند به بهبودی شما از سرماخوردگی کمک کند و در غذاهای متنوعی از جمله جو دوسر، بادام، نخود، ماست، خرچنگ، گوشت خوک و گوشت گاو یافت می‌شود. مهم نیست که شما یک وگان، گیاه‌خوار باشید یا گوشت بخورید، در بسیاری از نقاط شما می‌توانید روی به‌دست آورید.

همچنین می‌توانید آن را در قالب یک مکمل غذایی دریافت کنید.

طبق اعلام مؤسسه ملی بهداشت، مردان باید حداقل ۱۱ میلی‌گرم روی در روز مصرف کنند و زنان نیز باید حداقل ۸ میلی‌گرم در روز مصرف کنند. با این حال، زنان باردار باید حداقل ۱۱ میلی‌گرم روی در روز مصرف کنند، که همان میزان مصرف روزانه توصیه شده برای آقایان است. فقط مطمئن شوید که میزان مصرف روزانه خود را زیر ۴۰ میلی‌گرم نگه دارید زیرا هنگام مصرف مقادیر بالاتر از آن می‌تواند سمی باشد. علائم سمیت روی، شامل گرفتگی شکم، سردرد، اسهال، استفراغ و حالت تهوع است.

در صورت داشتن پنی‌سیل‌آمین، دارویی که برای درمان آرتروز استفاده می‌شود، نباید از روی مصرف کنید. دیورتیک‌ها؛ یا آنتی‌بیوتیک‌ها.

اگر علاقه‌مند به مصرف مکمل‌های روی هستید تا به شما در رفع هوس قند خود کمک کند، حتماً ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

هوس شکـر و منیزیم:

Harvard Health خاطرنشان كرد كه منیزیم به تنظیم قند خون كمك می‌كند و تا حدودی مسئول قند خون در بدن است. همچنین در تولید انسولین نقش دارد، که مسئولیت تنظیم قند خون را بر عهده دارد. منیزیم در تنظیم سطح دوپامین در بدن نقش دارد. دوپامین یک انتقال‌دهنده عصبی است که در بسیاری از فرآیندهای مهم بدن نقش دارد.

منیزیم را می‌توانید از منابع مختلفی از جمله:

  • برنج قهوه‌ای و سفید
  • اسفناج
  • سبوس جو دوسر
  • غلات
  • نان
  • شیر سویا
  • ماهی سالمون
  • ماست
  • آووکادو
  • موز
  • سیب‌زمینی
  • کشمش
  • سیب
  • هویج
  • فندق
  • بادام
  • بادام‌زمینی
  • گردو
  • لوبیا چیتی
  • لوبیا لیما
  • لوبیای سیاه
  • کلم بروکلی
  • ادمام
  • سویا
  • سینه مرغ
  • گوشت گاو

به‌دست آورید.

این‌ها غذاهایی هستند که هوس قند را مهار می‌کنند.

طبق گفته‌های National Institutes of Health Office of Dietary Supplements، میزان روزانه منیزیم توصیه‌شده بین ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلی‌گرم برای آقایان و ۳۱۰ تا ۳۲۰ میلی‌گرم برای خانم‌ها است. مردان هجده ساله به ۴۱۰ میلی‌گرم منیزیم و زنان ۱۸ ساله به ۳۶۰ میلی‌گرم نیاز دارند. هجده سالگی زنان باردار به ۴۰۰ میلی‌گرم و زنان شیرده در همان سن به ۳۶۰ میلی‌گرم نیاز دارند. مردان در سنین ۱۹ تا ۳۰ سال به ۴۰۰ میلی‌گرم و زنان در همان محدوده سنی به ۳۱۰ میلی‌گرم نیاز دارند.

زنان ۱۹ تا ۳۰ ساله که حامله هستند به ۳۵۰ میلی‌گرم نیاز دارند و افرادی که شیرده هستند ۳۱۰ میلی‌گرم نیاز دارند. مردان در سنین ۳۱ تا ۵۰ سالگی به ۴۲۰ میلی‌گرم نیاز دارند و زنان در این محدوده سنی به ۳۲۰ میلی‌گرم نیاز دارند. زنان در این رده‌سنی که حامله هستند به ۳۶۰ میلی‌گرم نیاز دارند و افرادی که شیرده هستند ۳۲۰ میلی‌گرم نیاز دارند. مردان بالای ۵۱ سال به ۴۲۰ میلی‌گرم نیاز دارند، در حالی که زنان بالای ۵۱ سال به ۳۲۰ میلی‌گرم نیاز دارند. به گفته Johns Hopkins Lupus Center، در صورت مصرف داروی پوکی استخوان، نباید منیزیم مصرف کنید.

در صورت بروز مشکلات کلیوی نیز نباید آن را مصرف کنید.

اگر علاقه‌مند به مصرف مکمل‌های منیزیم هستید، قبل از امتحان کردن حتماً ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

هوس شکر و وانادیوم:

به گفته Penn State Milton S. Hershey Medical Center، وانادیوم ممکن است مسئول رشد طبیعی استخوان باشد.

اگر کمبود وانادیوم دارید، طبق گفته Diabetes Library، احتمال اینکه هوس قندی داشته باشید، زیاد است. Penn State Hershey اظهار داشت، وانادیوم را می‌توان در نوشیدنی‌های شیرین‌کننده مصنوعی، صدف، قارچ، غلات، آبجو، شراب، علف‌های هرز شوید، جعفری و فلفل سیاه یافت. وقتی میزان مصرف روزانه توصیه می‌شود، مقدار مشخصی برای وانادیوم وجود ندارد.

طبق گفته Royal Society of Chemistry، یک فرد متوسط روزانه ۰٫۰۱ میلی‌گرم مصرف می‌کند، که این کافی است.

Penn State Hershey توصیه می‌کند اگر از داروهای دیابت استفاده می‌کنید، کلسترول بالایی داشته باشید، کم خونی یا هر بیماری دیگری که مربوط به تعداد گلبول‌های سفید خون شما باشد یا به مشکلات کلیوی مبتلا هستید، از مصرف وانادیوم استفاده کنید. همچنین اگر داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنید، به هیچ‌وجه وانادیوم مصرف نکنید.

قبل از مصرف وانادیوم برای مبارزه با هوس قند خود با پزشک خود مشورت کنید.

شکـر و کروم:

بیشتر آمریکایی‌ها رژیم غذایی کم کروم دارند، هرچند کمبود نیست.

کروم بخش مهمی از تنظیم قند خون است. GTF یک جنبه لازم برای اجازه انسولین برای انتقال گلوکز به سلول‌های شما است، بنابراین آن‌ها می‌توانند انرژی مورد نیاز خود را دریافت کنند. در نتیجه، نداشتن کروم کافی در رژیم غذایی شما می‌تواند باعث هوس شدید قند شود. کروم را می‌توانید به طور طبیعی از کلم بروکلی، آب انگور، کلوچه انگلیسی، سیر، ریحان، آب‌پرتقال، سینه بوقلمون، نان گندم کامل، شراب قرمز، سیب، موز و لوبیای سبز دریافت کنید. درمورد مصرف روزانه توصیه شده، مردان باید بین ۳۰ تا ۳۵ میکروگرم مصرف کنند، در حالی که طبق گفته‌های National Institutes of Health، زنان باید بین ۲۰ تا ۲۵ میکروگرم مصرف کنند. با این حال، زنان باردار یا شیرده به ترتیب باید حداقل ۳۰ یا ۴۵ میکروگرم کروم در رژیم غذایی خود داشته باشند.

منابع:
  • Oregon State University Linus Pauling Institute: Micronutrient Information Center: “Micronutrient Inadequacies in the US Population: An Overview”
  • National Institutes of Health Office of Dietary Supplements: “Zinc”
  • National Institutes of Health Office of Dietary Supplements: “Magnesium”
  • Royal Society of Chemistry: “Vanadium: Element Information, Properties and Uses”
  • National Institutes of Health: “Chromium”
  • Harvard Health: “Key Minerals to Help Control Blood Pressure”
  • Johns Hopkins Lupus Center: “Osteoporosis Medications (Bisphosphonates)”
  • Diabetes Library: “Why am I Craving Sugar All of a Sudden and Remedies”
  • Penn State Milton S. Hershey Medical Center: “Complementary and Alternative Medicine: Vanadium”

امتیاز شما به این مقاله:

ولع مصرف شکر، نشانه‌ای از کمبود کدام مواد معدنی است؟

ولع مصرف شکر، نشانه‌ای از کمبود کدام مواد معدنی است؟

سیدی

The post ولع مصرف شکر، نشانه‌ای از کمبود کدام مواد معدنی است؟ appeared first on پیشگامان شیمی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *