نوشیدنی‌هایی برای افزایش جذب سدیم

اکثر آمریکایی‌ها بیش از حد سدیم در رژیم غذایی خود دریافت می‌کنند، بنابراین معمولاً در تلاشند میزان سدیم خود را کاهش دهند تا خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی را کاهش دهند. افرادی که بیش از یک یا دو ساعت در ورزش با شدت زیاد شرکت می‌کنند، با این حال، عرق کردن، مصرف نوشیدنی حاوی این ماده معدنی برای هیدراتاسیون مهم است. گزینه‌های زیادی برای نوشیدنی با سدیم بالا وجود دارد.

نوشیدنی‌های ورزشی

نوشیدنی‌های ورزشی به ویژه برای هیدراتاسیون فرموله شده‌است، و بین ۱۰۸ تا ۲۷۱ میلی‌گرم سدیم در هر ۸ اونس مایع وجود دارد. برخی همچنین حاوی ۸۲ کالری کربوهیدرات در هر وعده هستند. این سدیم به شما احساس تشنگی بیشتری می‌دهد و جذب آب را افزایش می‌دهد، بنابراین می‌توانید آب کافی را برای جبران مقدار از دست‌رفته در هنگام ورزش حفظ کنید.

آب سبزیجات

برخی افراد ایده نوشیدنی‌های ورزشی را دوست ندارند، زیرا حاوی رنگ‌ها و طعم‌های مصنوعی هستند. یکی دیگر از گزینه‌های پر سدیم برای نوشیدنی‌ها، آب سبزیجات است. هر لیوان ۸ اونسی آب گوجه‌فرنگی معمولی ۸۷۸ میلی‌گرم سدیم دارد و همین مقدار کوکتل آب سبزیجات ۸۸۷ میلی‌گرم دارد. نسخه‌های کم‌سدیم به افزایش سدیم شما کمک نمی‌کند، زیرا می‌تواند حاوی ۹ میلی‌گرم سدیم در هر وعده باشد.

سایر نوشیدنی‌ها

یک فنجان کاکائو داغ تهیه‌شده از مخلوط حاوی حدود ۲۳۲ میلی‌گرم سدیم است و قهوه فوری آن با طعم حدود ۱۲۴ میلی‌گرم در هر فنجان دارد. نوشیدنی‌های میوه‌ای کنسرو‌شده، از جمله نوشیدنی‌های لیموناد و پرتقال، می‌توانند بین ۳۵ تا ۸۰ میلی‌گرم سدیم در هر فنجان داشته‌باشند. سودا و آبجو مقداری سدیم نیز تأمین می‌کنند، اما این نوشیدنی‌ها برای اهداف هیدراتاسیون مناسب نیستند.

سوپ های کنسرو شده و Bouillon

اگرچه دقیقاً یک نوشیدنی نیست، سوپ می‌تواند به شما در افزایش مایعات و میزان دریافت سدیم کمک کند.

یک فنجان کنسرو سوپ معمولی یا سوپ تهیه‌شده از Bouillon بین ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ میلی‌گرم سدیم فراهم می‌کند.

این می‌تواند گزینه مناسبی برای کمک به افزایش سدیم در یک روز سرد باشد.

منابع
  • Texas A&M University Extension: The Sodium Content of Your Food
  • European Food Information Council: The Role of Sodium in Sports Drinks

The post نوشیدنی‌هایی برای افزایش جذب سدیم appeared first on پیشگامان شیمی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *