قیمت فروش سوکرالوز

مقادیر زیاد قند اضافه شده می‌تواند اثرات مضر بر متابولیسم و سلامت کلی شما بگذارد.

به همین دلیل، بسیاری از افراد به سمت شیرین‌کننده‌های مصنوعی مانند ساکرالوز روی می‌آورند.

با این حال، در حالی که مقامات ادعا می‌کنند که خوردن سوکرالوز بی‌خطر است، برخی تحقیقات آن را به مشکلات بهداشتی مرتبط کرده‌اند.

این مقاله نگاهی عینی به سوکرالوز و تأثیرات سلامتی آن – چه خوب و چه بد – دارد.

سوکرالوز چیست؟

سوکرالوز یک شیرین‌کننده مصنوعی با کالری صفر است و Splenda رایج ترین محصول مبتنی بر سوکرالوز است.

سوکرالوز طی یک فرایند شیمیایی چند مرحله ای از قند ساخته می‌شود که در آن سه گروه هیدروژن-اکسیژن با اتم کلر جایگزین می‌شوند.

در سال 1976 وقتی یک دانشمند در یک کالج بریتانیایی دستورالعمل‌های اشتباهی در مورد آزمایش یک ماده به کار برد کشف شد. در عوض، او آن را چشید و فهمید که بسیار شیرین است.

سپس شرکت‌های Tate & Lyle and Johnson & Johnson به طور مشترک محصولات Splenda را توسعه دادند. در سال 1999 در ایالات متحده معرفی شد و یکی از محبوب‌ترین شیرین‌کننده های کشور آمریکا است.

Splenda معمولاً به عنوان یک جایگزین قند در پخت و پز استفاده می‌شود. همچنین به هزاران محصول غذایی در سراسر جهان اضافه شده‌است.

با این حال، کل کالری و کربوهیدرات Splenda کمک به رژیم غذایی شما ناچیز است، زیرا شما فقط در هر بار به مقادیر ریز نیاز دارید.

سوکرالوز بدون کالری است، اما Splenda حاوی دکستروز کربوهیدرات‌ها (گلوکز) و مالتودکسترین نیز هست، که مقدار کالری را تا 3.36 کالری در هر گرم به ارمغان می‌آورد.

سوکرالوز 400-700 برابر شیرین تر از شکر است و مانند بسیاری از شیرین کننده های محبوب دیگر غذای تلخی ندارد (2، منبع اطمینان 3).

اثر سوکرالوز بر قند خون و انسولین

گفته می‌شود سوکرالوز تأثیر کمی یا هیچ تاثیری روی قند خون و انسولین ندارد.

با این وجود، این ممکن است به شما به عنوان یک انسان و اینکه آیا شما به مصرف شیرین‌کننده‌های مصنوعی عادت دارید بستگی دارد.

در یک مطالعه کوچک در 17 فرد مبتلا به چاقی شدید که به طور مرتب این شیرین‌کننده‌ها را مصرف نکرده‌اند، گزارش شده است که میزان قند خون ساکارز 14٪ و انسولین را 20٪ افزایش داده است.

چندین مطالعه دیگر در افراد با وزن متوسط که شرایط پزشکی قابل توجهی نداشته‌اند، هیچ تاثیری بر قند خون و انسولین خون پیدا نکرده‌اند. با این حال، این مطالعات شامل افرادی شد که مرتباً از ساکارالوز استفاده می‌کردند.

اگر به طور مرتب سوکرالوز مصرف نمی‌کنید، ممکن است تغییراتی در میزان قند خون و انسولین خون شما ایجاد شود. با این حال، اگر شما به خوردن آن عادت کرده‌اید، احتمالاً هیچ تاثیری نخواهد داشت.

پخت و پز با ساکارالوز ممکن است مضر باشد

اسپلندا از نظر حرارت و مقاوم در برابر پخت و پز محسوب می‌شود.

با این حال، مطالعات اخیر این مسئله را به چالش کشیده‌است.

به نظر می‌رسد که در دماهای بالا، Splenda شروع به تجزیه و تعامل با سایر ترکیبات می‌کند.

یک مطالعه نشان داد که گرم کردن ساکارالوز با گلیسرول، ترکیبی که در مولکول‌های چربی وجود دارد، مواد مضر به نام کلروپروپانول‌ها تولید می‌کند. این مواد ممکن است خطر ابتلا سرطان را افزایش دهند.

تحقیقات بیشتری لازم است، اما بهتر است در ضمن پخت در دمای بالاتر از 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتی‌گراد) از شیرین‌کننده‌های دیگر استفاده کنید.

آیا ساکارالوز بر سلامت روده تأثیر می‌گذارد؟

باکتری‌های مفید در روده شما برای سلامتی کلی شما بسیار مهم هستند.

آن‌ها ممکن است هضم را بهبود ببخشند، از عملکرد سیستم ایمنی بدن بهره‌مند شوند و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش دهند.

جالب اینجاست که در یک مطالعه که بر روی موش صحرایی صورت گرفت، مشخص شد که سوکرالوز ممکن است اثرات منفی بر روی این باکتری‌ها داشته باشد. بعد از 12 هفته، موش‌هایی که شیرین‌کننده مصرف کرده‌اند در روده‌های خود 47-80٪ کاهش در تعداد باکتری بی هوازی (باکتری‌هایی که به اکسیژن احتیاج ندارند) داشتند.

باکتری‌های مفید مانند بی‌فیدوباکتری‌ها و باکتری‌های اسید لاکتیک به طور قابل توجهی کاهش یافته‌اند، در حالی که به نظر می‌رسد باکتری‌های مضر کمتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند. علاوه بر این، باکتری‌های روده پس از اتمام آزمایش دوباره به سطح طبیعی برگشته‌اند.

آیا ساکارالوز باعث افزایش وزن یا کاهش وزن شما می‌شود؟

محصولاتی که حاوی شیرین‌کننده‌های با کالری صفر هستند، اغلب برای کاهش وزن به بازار عرضه می‌شوند.

با این حال، به نظر نمی‌رسد که مکمل‌های ساکارالوز و شیرین‌کننده‌های مصنوعی تأثیر عمده‌ای بر وزن شما داشته‌باشند. مطالعات مشاهده‌ای هیچ ارتباطی بین مصرف شیرین‌کننده مصنوعی و وزن بدن یا توده چربی مشاهده نکرده‌اند، اما برخی از آن‌ها از افزایش اندک در شاخص توده‌بدنی (BMI) خبر می‌دهند. بررسی کارآزمایی های کنترل شده تصادفی، استاندارد در تحقیقات علمی، گزارش می‌دهد که شیرین‌کننده‌های مصنوعی به طور متوسط وزن بدن را در حدود 1.7 پوند (0.8 کیلوگرم) کاهش می‌دهند.

آیا ساکارالوز بی‌خطر است؟

مانند سایر شیرین‌کننده‌های مصنوعی، سوکرالوز بسیار بحث برانگیز است. برخی ادعا می‌کنند که کاملاً بی‌ضرر است، اما مطالعات جدید نشان می‌دهد که ممکن است تأثیراتی در متابولیسم شما داشته باشد.

برای برخی از افراد ممکن است قند خون و انسولین را بالا ببرد. همچنین ممکن است به محیط باکتریایی در روده شما آسیب برساند، اما این مورد نیاز به مطالعه و بررسی در انسان دارد.

ایمنی ساکارالوز در دماهای بالا نیز زیر سوال رفته است. ممکن است بخواهید از پخت و پز با آن خودداری کنید، زیرا ممکن است ترکیبات مضر را آزاد کند.

گفته می‌شود، تأثیرات سلامتی طولانی مدت هنوز ناشناخته است، اما مقامات بهداشتی مانند سازمان غذا و دارو (FDA) آن را بی‌خطر می‌دانند.

حرف آخر

اگر طعم سوکرالوز را دوست دارید و بدن شما به خوبی از آن استفاده می‌کند، استفاده از آن در اعتدال بسیار مناسب است. مطمئناً هیچ اثبات روشنی مبنی بر مضرات انسانی وجود ندارد.

با این وجود، ممکن است انتخاب خوبی برای پخت و پز با حرارت بالا نباشد. علاوه بر این، اگر متوجه مشکلات مداوم مربوط به سلامت روده خود هستید، درمورد اینکه آیا سوکروالوز می‌تواند دلیل آن باشد، با ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کنید. اگر تصمیم دارید که به طور کلی از مکمل‌های سوکروالوز یا شیرین کننده‌های مصنوعی اجتناب کنید، چیزهای مفید زیادی وجود دارد.

منابع
  • https://www.healthline.com/process
  • http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1365-2621.1992.tb14345.x/abstract
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11751465
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23633524
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19221011
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20420761
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21245879
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3856475/
  • http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0308814609005378
  • http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-46702009000400002
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4397539/
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25567038
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5050011/
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18800291
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18800291
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4135487/
  • https://www.healthline.com/nutrition/4-healthy-natural-sweeteners

[تعداد: میانگین: /5]

The post قیمت فروش سوکرالوز appeared first on پیشگامان شیمی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *