فواید سلامتی نمک سیاه هندی چیست؟

گفته می‌شود نمک سیاه هندی فواید سلامتی دارد که آن را به گزینه‌ای مناسب‌تر از نمک سفره‌ای که روزانه استفاده می‌کنیم تبدیل می‌کند.

اما آیا این ادعاها اثبات شده است؟

وقتی صحبت از سلامتی می‌شود، چه اهمیتی دارد که در مورد نمک بدانیم؟

فواید سلامتی نمک سیاه هندی:

نمک سیاه هندی که به نام kala namak، نمک سیاه هیمالیایی، sulemani namak و kala loon نیز شناخته می‌شود، بیشتر در هند، پاکستان و سایر مناطق آسیا استفاده می‌شود. به گفته onegreenplanet.org، هنگامی که در دمای بسیار بالا گرم می‌شود و با ادویه جات و گیاهان هندیی ترکیب می‌شود، نمک صورتی هیمالیا به نمک سیاه هندی تبدیل می‌شود. علیرغم ادعاهای در مورد انواع دیگر نمک‌ها، مانند نمک سیاه هندی، مبنی بر مزایای سلامتی فوق‌العاده‌ای که دارند، Queensland Healt استرالیا توضیح می‌دهد که این ادعاها هیچ پشتیبانی علمی ندارند. و اگر مواد معدنی در انواع دیگر نمک‌ها وجود داشته باشد، در مقادیر بسیار کمی وجود دارند.

در پایان روز نمک هیمالیا، نمک سیاه و نمک صورتی، هنوز همه نمک هستند و باید در حد اعتدال مصرف شود. اگر به دنبال اضافه کردن مواد مغذی به رژیم غذایی خود هستید، میوه و سبزیجات راهی برای پیشروی هستند. اگرچه تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از مزایای نمک سیاه هندی حمایت کنند، اما باید مراقب این ادعاهای بهداشتی باشید و به یاد داشته باشید که حداقل اختلاف با نمک معمولی را دارند.

کنترل مصرف نمک:

کانال Better Health می‌گوید، مقدار کمی نمک برای سلامتی ما مفید است، زیرا به حفظ حجم صحیح گردش خون و مایعات بافت در بدن ما کمک می‌کند. اگرچه مصرف بیش از حد نمک می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد. افزایش سدیم می‌تواند باعث بالا رفتن فشار خون شود. براساس گزارش Better Health Channel، بین جمعیتی که میزان سدیم زیاد دارند و فشار خون بیشتری دارند، ارتباط قوی وجود دارد.

سایر شرایط مرتبط با مصرف زیاد نمک شامل مشکلات:

  • کلیوی
  • پوکی استخوان
  • سکته مغزی و احتباس مایعات (ادم) است.

بسیاری از افراد بر این باورند که مصرف نمک قبل یا بعد از ورزش شدید، در جلوگیری از گرفتگی عضلات به شما کمک می‌کند، در حالی که تنها راه جلوگیری از گرفتگی عضلات در هنگام ورزش، نوشیدن مرتب آب و وجود آب کافی در بدن است. اگرچه مقادیر کمی نمک برای عملکرد صحیح لازم است، اما برای حفظ رژیم غذایی سالم باید از مصرف زیاد نمک خودداری کنید. سازمان غذا و داروی ایالات متحده توصیه می‌کند روزانه بیش از ۲۳۰۰ میلی‌گرم مصرف نمک (معادل یک قاشق چای‌خوری نمک سفره) نداشته باشد.

انواع دیگر نمک‌ها:

امروزه انواع مختلفی از نمک در بازار وجود دارد که برخی از آن‌ها نه تنها در آشپزخانه بلکه به عنوان ماده‌ای در اسکراب و آرایش نیز استفاده می‌شود. طبق گفته microscopy-uk.org، متداول‌ترین نوع نمک، نمک یددار است که حدود ۷۰ درصد از فروش نمک در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد در حالی که از آن در آشپزی خانگی استفاده می‌شود، بسیاری از غذاهای فرآوری‌شده از نمک یددار استفاده نمی‌کنند. این موضوع در کسانی که مرتبا غذاهای فرآوری‌شده مصرف می‌کنند باعث کمبود ید می‌شود. نمک هیمالیا اغلب در آشپزی و همچنین در محصولات زیبایی و همچنین به عنوان دکوراسیون در لامپ‌ها استفاده می‌شود. به طور مشابه، نمک سلتیک معمولاً در محصولات پخت و پز و زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، گرچه از آن به عنوان نمک سفره استفاده نمی‌شود، زیرا مرطوب است و ریختن آن از یک نمک‌دان سخت خواهد بود.

می‌توانید نمک دریای سرخ هاوایی را در غذاهای بومی هاوایی مانند پوکه و جرکی هاوایی پیدا کنید و microscopy-uk.org ادعا می‌کند که بسیاری از مواد مغذی آن از طریق پوست قابل جذب است، همین موضوع دلیلی برای محبوبیت این نمک در تهیه‌ی اسکراب می‌شود. بدون توجه به نوع نمک، فواید سلامتی نمک فقط در مصرف مقادیر اندک آن می‌باشد. در نهایت توصیه می‌شود نسبت به میزان مصرف و ادعاهای دروغین در مورد مزایای نمک سیاه هندی و همچنین انواع دیگر نمک‌ها احتیاط کنید.

منابع:
  • Queensland Health: “6 Things You Thought You Knew About Salt That Just Aren’t True”
  • microscopy-uk.org: “Salt”
  • Better Health Channel: “Salt”
  • One Green Planet: “Everything You Need to Know About Black Salt and Why It’s a Must-Have in the Kitchen”
  • FDA: “Lowering Salt in Your Diet”

امتیاز شما به این مقاله:

سیدی

The post فواید سلامتی نمک سیاه هندی چیست؟ appeared first on پیشگامان شیمی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *