غذاهای حاوی فلوراید

بدن شما برای محکم نگه‌داشتن استخوان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان به فلوراید احتیاج دارد.

مردان باید هر روز ۴ میلی‌گرم از این مواد معدنی را داشته‌باشند، در حالی که زنان تقریباً به ۳ میلی‌گرم نیاز دارند. بیشتر مردم ایالات متحده به راحتی با نوشیدن آب فلوئوره‌شده، مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی که با آب فلوریده‌شده تهیه شده‌اند و استفاده از محصولات دندانی مانند خمیر دندان یا دهانشویه حاوی فلوراید اضافه شده، به راحتی نیاز روزانه خود را به فلوراید برآورده می‌کنند، اگرچه بعضی غذاها نیز به طور طبیعی حاوی غلظت کمی فلوراید هستند.

یک فنجان چای بنوشید:

طبق گفته موسسه لینوس پائولینگ، در یک وعده ۳٫۵ میلی‌لیتری چای سیاه بین ۲۵ /۰ تا ۳۹ /۰ میلی‌گرم فلوراید وجود دارد. این مقدار ۹٫۷ درصد از نیاز روزانه یک مرد و ۱۳ درصد از نیازهای روزانه یک زن به فلوراید را تأمین می‌کند. فلوراید موجود در چای سیاه ناشی از غلظت بالای مواد معدنی موجود در برگ‌های چای است و نه آب فلوریده‌شده، اگرچه تهیه چای با آب تصفیه‎شده باعث افزایش مقدار فلوراید در هر وعده می‌شود.

یک لیوان شراب بریزید:

هر اونس شراب سفید مانند chardonnay حاوی ۰٫۰۶ میلی‌گرم فلورید است به این معنی که یک وعده استاندارد ۵ اونسی شراب سفید ۰٫۳ میلی‌گرم فلورید را تأمین می‌کند. هر لیوان حاوی ۷٫۵ درصد از نیازهای روزانه فلوراید مرد و ۱۰ درصد برای زن است. در حالی که مصرف متوسط الکل ممکن است برخی از مزایای سلامتی را برای شما به همراه داشته‌باشد، در صورت بروز مشکلات کبدی یا کلیوی، باردار هستید یا قصد دارید باردار شوید یا سابقه خانوادگی یا شخصی سوء مصرف الکل را داشته‌اید، از مصرف الکل خودداری کنید.

از کنسرو خرچنگ لذت ببرید:

هر وعده ۳٫۵ میلی‌لیتری از کنسرو خرچنگ حاوی ۰٫۲۱ میلی‌گرم فلوئورید، یا ۵٫۲ درصد از نیاز روزانه توصیه‌شده برای یک مرد و ۷ درصد از نیاز روزانه توصیه شده برای یک زن است. انواع دیگر غذاهای دریایی حاوی فلوراید هستند، اما در مقادیر کمتری، مانند صدف که در هر ۳ اونس ۰٫۰۵ میلی‌گرم و بیشتر انواع ماهی‌ها که حاوی ۰۲ /۰ میلی‌گرم در یک وعده ۳.۵ اونسی هستند. هنگام انتخاب کنسرو خرچنگ، به دنبال مارک‌های کم یا بدون سدیم باشید. کنسرو معمولی خرچنگ حاوی ۴۲۵ میلی‌گرم سدیم در هر ۳ اونس است.

پخت سیب‌زمینی:

یک سیب‌زمینی بزرگ Russet با قطر ۳ تا ۴/۴ اینچ و با پوست سالم آن تقریباً ۱۴/۱۴ میلی‌گرم فلوراید تأمین می‌کند. با این مقدار یک مرد، ۳٫۵ درصد از نیاز روزانه فلوراید خود را برآورده می‌کند. برای یک زن، تقریباً ۵ درصد از میزان توصیه شده او در روز است. سیب‌زمینی‌های سفید مانند Russetها می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد اگر آن‌ها را با اعتدال بخورید و اکثر کربوهیدرات های خود را از غلات سبوس‌دار که دارای شاخص قند خون پایین‌تر هستند، بدست آورید.

منابع:
  • University of Maryland Medical Center: Fluoride in Diet
  • Linus Pauling Institute: Fluoride
  • USDA National Nutrient Database: Nutrient List – Fluoride, F (microgram)
  • Texas A&M University: The Sodium Content of Your Food
  • American Diabetes Association: Glycemic Index and Diabetes
  • Academy of Nutrition and Dietetics: What is Considered One Serving of Alcohol?

امتیاز شما به این مقاله:

غذاهای حاوی فلوراید

سیدی

The post غذاهای حاوی فلوراید appeared first on پیشگامان شیمی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *