تاثیر اسموتی سبز در ریفلاکس اسید

ریفلاکس اسید شرایطی است که اسید معده و غذاهای هضم نشده به داخل مری برگشت داده شده و باعث سوزش دردناک در پایین قفسه سینه همراه با نفخ، آروغ زدن، سرفه، خر‌خر کردن و سایر علائم دردناک در اثر گوارش است. درمان‌های مرسوم شامل انواع داروهای، بدون نسخه و نسخه پزشکی است.

با این حال، روش‌های جایگزین متعددی برای درمان و جلوگیری از ریفلاکس اسید وجود دارد. این درمان‌ها شامل غذاها و نوشیدنی‌ها، داروهای هومیوپاتی، گیاهان دارویی و طب سوزنی است.

علل ریفلاکس اسید

ریفلاکس اسید بیشتر در اثر پرخوری و خوردن غذاهای دیر‌هضم مانند فست فودهای مملو از چربی ترانس، ایجاد می‌شود. پرخوری باعث فشار بیش از حد به اسفنکتر پایین مری شما می‌شود و به غذا اجازه می‌دهد تا در مری شما رفلکس شود. همچنین هرنی هیاتال می‌تواند باعث رفلاکس اسید شود، جایی که هضم معده به داخل مری برگشت می‌یابد.

با وجود هرنی هیاتال، قسمت بالایی معده شما ممکن است تا بالای دیافراگم شما گسترش یابد و به اسیدها اجازه برگشت به عقب را بدهد.

علل دیگر این بیماری حاملگی یا اضافه وزن است که هر دو، فشار در حفره شکمی شما را افزایش می‌دهد.

تولید اسید و pH تعادل

در بعضی از موارد، مطابق “معجزه pH”، رفلاکس اسید نتیجه عدم تعادل pH در معده شماست. هضم سالم باعث می‌شود که مقدار مشخصی از اسید و آنزیم‌های هضم کننده بتوانند غذاهای معده شما را تجزیه کنند.

با شکسته شدن غذا و حرکت از طریق سیستم گوارشی شما، پانکراس بی‌کربنات را آزاد می‌کند تا اسیدها را خنثی کند و یک محیط قلیایی برای هضم بیشتر، ایجاد کند. به گفته متخصص تغذیه، تئودور بارودی، N.D، در کتاب خود “قلیایی یا بمیرید” عنوان می‌کند: اگر تعادل مواد شیمیایی گوارشی از بین برود، ممکن است منجر به ریفلاکس اسید شود، وی می‌افزاید: نوشیدن یا خوردن غذاهای قلیایی مانند سبزیجات سبز می‌تواند به بازگرداندن تعادل pH و جلوگیری از ریفلاکس کمک کند.

اسموتی سبز

اسموتی‌های سبز با سبزیجات تهیه می‌شوند، اما لازم نیست به طور انحصاری با سبزیجات تهیه شوند و ضرورتی در مزه‌دار کردن آن‌ها نیست. اسموتی‌های سبز که به کنترل ریفلاکس اسید کمک می‌کنند، عموماً شامل سبزیجات سبز‌برگ مانند اسفناج، کلم، کرفس و سبزی‌های کولارد و چغندر است. استفاده از سبزیجاتی مانند سبزی خردل خودداری کنید زیرا آنها اغلب تند هستند و مزه بسیار قوی دارند و این ممکن است ریفلاکس اسید شما را تشدید کند.

سایر مواد تشکیل‌دهنده اسموتی‌های سبز

در کنار سبزیجات برگ‌سبز، می‌توانید سبزیجات دیگری مانند هویج، چغندر و لوبیا سبز را به همراه میوه‌های قلیایی مانند توت‌فرنگی، زغال اخته و تمشک نیز در آن قرار دهید. برای تکمیل طعم اسموتی سبز خود، موز، انبه، گلابی، گیلاس، انگور یا آلو را در نظر بگیرید.

ماست

ماست یک پایه سنتی برای بسیاری از اسموتی‌ها است و تا زمانی که بتوانید محصولات لبنی را هضم کنید، یک پایه عالی برای اسموتی سبز است. اگر در اسموتی از ماست استفاده می‌کنید، یکی از آنها را که پروبیوتیک هستند، انتخاب کنید. این باکتری‌های “دوستانه” هستند که از روده سالم حمایت می‌کنند.

وب سایت Jackson Siegelbaum Gastroenterology ماستهای بدون چربی یا کم چربی را توصیه می‌کند. با این حال، ماست غلیظ یونانی نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین پروبیوتیک‌ها با ایجاد محیطی قلیایی در معده شما، به جلوگیری از ریفلاکس اسید کمک می‌کنند.

عسل

اسموتی سبز خود را با عسل خام و ارگانیک شیرین کنید. عسل خالص حاوی مقادیر زیادی آنزیم برای کمک به هضم سالم و تسکین لایه‌های معده و مری است. Felicia Drury Kliment در کتاب خود با عنوان “تعادل اسید- باز” عنوان می‌کند که عسل در ایجاد حالت قلیایی نقش دارد و به جلوگیری از ریفلاکس اسید کمک می‌کند.

دستور تهیه‌ی اسموتی سبز

یک نمونه از دستور العمل‌های اسموتی سبز ممکن است شامل ۲/۱ از سر کلم برگ و اسفناج باشد که به ۱ انبه، ۱ سیب، ۱ فنجان توت فرنگی تازه، ۱ فنجان ماست و عسل برای مزه دار شدن اضافه می‌شود. تمام مواد مورد نیاز خود را در مخلوط کن با چند تکه یخ ترکیب کنید تا غلیظ شوند. این دستور تهیه‌ی دو تا سه لیوان بلند اسموتی سبز می‌باشد.

منابع

  • NYU Medical Center/School of Medicine: How to Reduce Acid Reflux
  • Alkalize or Die; Dr. Theodore A. Baroody
  • The pH Miracle; Dr. Robert O. Young and Shelley Redford Young
  • Jackson Siegelbaum Gastroenterology: Gastroesophgeal Reflux Disease Diet
  • The Acid Alkaline Balance; Felicia Drury Kliment

The post تاثیر اسموتی سبز در ریفلاکس اسید appeared first on پیشگامان شیمی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *